AAA
rss

Elektronische vreemdelingenkaart - verlies, diefstal, beschadiging

Dienst bevolking

Markt 1
9890 Gavere
tel. 09 389 29 40
fax 09 389 29 41
burger@gavere.be

VERLIES OF DIEFSTAL VAN DE ELEKTRONISCHE VREEMDELINGENKAART

WAT?

U heeft uw identiteitskaart verloren of ze is gestolen.

WAAR KAN IK TERECHT

De aangifte van verlies, diefstal of vernietiging van een vreemdelingenkaart moet gebeuren bij de politie.

WAT BRENG IK MEE?

1 pasfoto

WAT ZIJN DE STAPPEN?

De politie maakt een bijlage 12 op (attest van diefstal of verlies) die een geldigheidsduur van 1 maand heeft.

Ze verwittigt de helpdesk Belpic van het Rijksregister zodat de elektronische functies kunnen worden ingetrokken.

Ze bezorgen een kopie van de bijlage 12 aan de dienst bevolking

Indien u binnen de 7 kalenderdagen aan de dienst bevolking meldt dat u uw elektronische identiteitskaart teruggevonden hebt, kan ze gedeblokkeerd worden.

Na 7 kalenderdagen worden de certificaten en de kaart definitief geannuleerd.

U wordt vervolgens uitgenodigd om een nieuwe kaart aan te vragen op de dienst bevolking.

BESCHADIGING VAN DE ELEKTRONISCHE VREEMDELINGENKAART

WAT?

De chip van de elektronisch identiteitskaart is losgekomen.

WAAR KAN IK TERECHT

Bij de dienst bevolking.

WAT BRENG IK MEE,

2 pasfoto's

WAT ZIJN DE STAPPEN?

De beschadigde kaart wordt geannuleerd.

Er wordt een bijlage 12 opgemaakt die de beschadigde kaart voorlopig vervangt en die een geldigheidsduur van 1 maand heeft.

Er wordt een nieuwe kaart aangevraagd.

De beschadigde kaart wordt opgestuurd naar het productiecentrum. Wanneer het loskomen van de chip het gevolg is van een productiefout zal het duplicaat gratis worden afgeleverd